G.E.R.D (Penyakit Reflux)

Salam... Setelah sekian lama menghilang.kini Aku kembali active blik..Selamat ari rya maaf zahir dan batin andai dr ini pernah buat silap dengan sespa yg kenal aku..ok..arini aku nk cita skit dgn penyakit aku yg bru ni..penyakit reflux o owg panggil gerd..MasyahAlllah sakitnya..hanya Allah ja tau...btapa sakitnya perut aku...Memula aku jd msa pertengahn bulan posa aritu..lpas bokak posa aku minum air gas besa la xtahn sgt dahaga dia...nmpak owg dok juai kt bazar mmg mgugat iman btui...lpas bokak posa tus mnum air 100plus..pastu mkn nasi lauk ayam cm besa n mkn pulut ngn ank n suami aku...lpas bukak posa tu kira nk p smyang tarawih tu aku start pening..rsa kpala kebas..so aku terduduk...gagah jgak smyang maghrib n isyak..bg isyarat kt husband kta xleh smayang..msa tu rsa cm sakit jantung...jantung aku bdegup kuat gila...so aku pon tdoq..ingat ka esk nk lega...rupanya2 mkin mnjadi2 aku pi klinik 1 mesia dulu sbb yg tu pling dkat ngn umah..p check nadi..blood pressure aku 140/90...huih agak tggi gak tu...aku rsa aku cm blari satu taman msa tu...padahal dok relax..ma tu suh aku byk rehat kt umah..aku ni dah xlarat nk rehat kt umah da...jantung stil bdebaq kuat..smpai la lagi 3 ari nk rya..aku p klinik kesihatan kt alor star..memandang dkat ngn umah mak aku..doc check blood pressure smua cantik..bila dia kira degup jantung aku tu dia diam n trus soh aku wat ecg..aku pon p la buat ecg kn..nurse tu ckp aku bkn smapai tahap sakit jantung lagi..msa tu jantung aku degup kuat gila plus ngn panik kn..actually xsangka nk kna wat ecg tu..ecg tu apa pon aku xtau..so msuk blik jmpa doc..dia kta aku bkn jantung doc ckp aku mungkin reflux o hypertiroid..so dia bg ubat utk slow kn jantung aku..n ubat gastrik..so aku blik umah tu aku mkn ubat tu..bila mkn ubat tu aku rsa sakit lagi adala..dah la bdan aku ni jnis tolak smua ubat hospital..bkn nk kta..dlu aku ktuat pon pkai ubat hospital lagi jd byk..bila aku stop ktuat tu sndri hilang...ajaib bkn...lpas tu ada alergik..doc bg ubat rhinitis (budenide )kalo xsilap..spray kt hdung trus dada bdebar jgak...so aku bhenti keja n stop drpd amik ubat..alhamdulillah aku leh survive..kali ni aku diduga lgi dgn gastrik kuat..kira da jd cm gerd jgak la..kira reflux...ya Allah sakitnya..ni da3weeks aku dok sakit tebakaq kt aesophagus aku nih...ubat doc pon xjln..smlm husband aku p beli gaviscon double action..ok skit..rsa cm telan ais ketul..jantung pon kurg dbaq...kalo dak mmg aku da surrender da kt ospital..tp bila pikiaq aku ada ank n suami..kalo msok pon rsa xaman jgak..satg aku dok teriak dok tringat kt ank n suami..so arini aku terbaca blog owg yg sama nsib ngn aku..alhamdulillah..arini da mkin ok skit..td pg mkn oat(walaupon xsdap)kna telan jgak la..pastu stiap stengah jam mkn biskut utk elak gas naik atas kn...td husband aku msak nasi..so mkn skit n telan satu camca madu..so lega byk la jgak..tp stiap stengah jam mmg kna mengunyah..tkut acid tu naik blik..doakan aku cpat smbuh ya...dah la thun dpn ank aku nk msok tadika da..dgn sakit cmni..rsa cm nk mati ja..Ya Allah..sembuhkanlah penyakit aku ni Ya Allah..

CONVERSATION

0 conteng-conteng ladybird:

Back
to top